18 maj 2007

Morgongråt

I dag är det dags för min andra resa till London den här veckan. Och av den anledningen gick jag upp klockan sex i morse. Riktigt varför jag gick upp så tidigt kan jag just nu inte förstå, eftersom jag faktiskt i princip snart är klart med allt (packning, rakning, frukost etc.). Så nu får jag sitta av tiden typ en timme...

Men dagen kunde helt klart börjat bättre. Den började nämligen med att Aronson grät. Eller, nåja, fällde ett antal tårar. Rätt många faktiskt. Anledningen var ett inslag i Gomorron Sverige. Det handlade om Felix, 6 år, och både döv och blind. Och mitt hjärta svämmade bara över. Och gör just nu också; tårarna bränner i ögonen när jag skriver det här. Felix var så söt. Och jag bara undrar vad som händer där inne, dit inne där ingen hittills riktigt trängt.

Man kan se mer om Felix i programmet Barnet och orden - om språk i förskolan på söndag klockan 17.25 i SVT1.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida