16 maj 2007

Ring, ring (bara du slog en signal)

För några månader sedan läste jag i tidningarna och såg på teve att Trygg-Hansa som i ett led i sin marknadsföring skulle ringa till samtliga sina 1,9 miljoner kunder, för att hjälpa dem att se över sina försäkringar. På så sätt skulle de hjälpa kunderna, samtidigt som de självklart själva hoppades kunna tjäna en extra slant eller två.

Jag är kund hos Trygg-Hansa och blev glad: eftersom jag funderat på att skaffa pensionsförsäkring var det ett välkommet initiativ. Såna hade jag nämligen inte så många själv. Initiativ i den här frågan alltså. Inte så många pensionsförsäkringar heller, för den delen. Fast jag har en del olika broschyrer hemma. Dock ingen från Trygg-Hansa. Så det passade ju perfekt att de skulle ringa mig. Själv satte jag mig med armarna i kors och väntade.

Den 18 april fick jag ett e-brev från dem. Där berättade de att de försökt få tag i mig men inte lyckats, och att de därför skickade ett e-brev i stället.

Jaha, så mycket för den kampanjen.

Jag har bara en telefon; min mobiltelefon. I den ser man som allra oftast vem som ringt om någon ringt utan att jag kunnat svara. Men ingen sån har ringt. Jag har faktiskt inte haft ett enda missat samtal som jag inte vetat vem det var ifrån de senaste månaderna. Och ingen från Trygg-Hansa har ringt när jag svarat heller.

Så jag var tvungen att kolla på nätet. Och jodå, jag hittade mig, både på eniro.se och hitta.se.

Vad gick då snett? Varför har de inte ringt? Falsk marknadsföring? Lata uppringare? Ingen dator att söka telefonnummer på alternativt ingen telefonkatalog?

Och medan jag själv funderar på de frågorna, får jag väl själv ta tag i min pension. Får se om jag orkar bestäla material från Trygg-Hansa...

Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

De är inte att lita på. Byt till någon som verkligen ringer.
- Varför bytte du? kanske de frågar.
- Jag är trött på karlar som inte ringer, svarar du bittert.

tors maj 17, 07:35:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha. På sig själv känner man andra...

;-)

tors maj 17, 02:46:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida