14 maj 2007

Inför en konferens i London

Så är jag då i London. Jag hade tänkt skriva ett blogginlägg eller två redan på Arlanda, men det visade sig när jag hade gått igenom säkerhetskontrollen att såna där inloggningsuppgifter, dem köper man UTANFÖR spärrarna. Lid. Så då orkade jag inte gå ut och göra om hela proceduren. I stället satte jag mig och tog en öl samt tittade på när Miss Inga from Sweden köpte smink.

Väl i London kom vi ganska snabbt in till stan från Heathrow. Vi åkte direkt till hotellet som visade sig vara en riktig pärla. Otroligt fint rum, jag är nästan förälskad. Men fatta att staten handlat upp Radisson som officiellt hotell för oss statligt anställda. Vi kan faktiskt klara oss med lägre standard. Men jag klagar inte. Baren är fullproppad, även om Aronson ska försöka låta bli att nalla. Och gratis internetanslutning utan tråd. Inte illa.

Tyvärr får jag dock inte nätadaptern att funka, så jag får köra på batteriet...

När vi kommit till ro på hotellet begav vi oss ut för shopping. Det var dock mest Miss Inga som shoppade. En massa, som damer alltid gör. Själv köpte jag inget. Däremot har jag nittat en skjorta som jag skulle vilja köpa. Men det gör jag när jag kommer nästa gång i stället. Vilket ju är snart. Ha ha.

Nu har vi varit på en, vad vi tror är, turkisk restaurang och ätit. Jättegott. Och otroligt trevlig lokal. Det är nästan så jag får gå dit i helgen.

För jag kommer ju hit på fredag igen.

Men i morgon har vi konferens. En hel dag med en massa ointressant tal. Men det får man väl försöka klara av. Om nu min arbetsgivare för en gångs skull satsar lite på mig, får jag ju ställa upp tillbaka också...

Nu ska det bli lite mer godis, och Evian. Sen ska jag nog försöka sova. Det blir en tidig morgon i morgon. Och en lång dag...

Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Du köpte nog också smink. Eller åtminstone en massa mirakelkrämer.

tis maj 15, 09:22:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh, jag älskar att duscha i Evian!

tis maj 15, 11:19:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida