13 maj 2007

Bot och bättring?

Oj, jag tog nog ut mig rejält i går, för jag orkar helt enkelt inte blogg något i dag. Känner mig helt bloggtom. Eurovisionsschlagerfestivalen (heter det verkligen så på svenska?) översköljde mig i går och jag kan inte greppa den längre...

Men varför detta tjat om öststatsdominansen? Och att de bara röstar på varandra? Så har det ju alltid varit. Sverige och Norge ger alltid varandra 12 poäng. Liksom Storbritannien och Irland. Och Finland ger alltid Sverige 12, medan vi ger dem poäng. Etc, etc.

Det bara märks tydligare nu: fler länder, och fler länder med många grannar. När dessutom Serbien skickar en så bra låt, röstar ju även vi utanför grannskapet på dem...

Men självklart måste de göra om tävligen på något vis. Annars finns risken att folk i väst tröttnar, och även tevebolagen. Fast vad ska göra är jag nog inte rätt människa att säga...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Vi ska bara luta oss tillbaka och njuta av den vackra musiken.

sön maj 13, 01:12:00 em  
Anonymous Anonym sa...

men HUR kan bulgarien komma femma??

sön maj 13, 05:24:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Henke - För att det var en hääärlig låt.

sön maj 13, 09:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida