16 maj 2007

Lång dags färd mot natt

Jäklar vilken lång dag det var i går. Det började med att jag gick upp halv sex i stället för halv sju, eftersom jag inte tänkte på det där med tidzoner och ändrade klockor och inte ändrade klockor.

Sen hade vi en lååång dag av konfererande. Ämnena var nog bra och intressanta, problemet var bara att föreläsarna i gemen inte var det. Och den föreläsare som var bäst hade det tråkigaste ämnet: skatter.

När konferensen var slut tog Miss Inga From Sweden och jag en promenad, men sen bestämde vi oss för att åka ut till Heathrow: lika bra att gå omkring där som här. Så vi kom ut i god tid: tre timmar innan planet skulle starta.

Först hade vi problem med att ens komma in på flytplatsen, eftersom en nitisk ung man tyckte att vi packat fel. Men vi lyckades "packa rätt" och kom igenom säkerhetskontrollen - i strumplästen, förstås. Och en tjej lånade min tandkräm och tog ett test. Jag hade ju kunnat ha något annat än tandkräm däri. Hade det varit en snygg kille hade jag erbjudit mig att kyssa honom, så han skulle kunna känna att jag faktiskt borstat mina tänder...

Planet skulle starta klockan 20 men allteftersom tiden gick och vi gick runt där och kollade, samt drack öl och käkade godis, var det tomt på platsen på Avgångs-tavlan där det skulle stå vilken gate planet vi skulle borda planet från.

Klockan 19.15 kom det upp att planet var försenat till 20.30. En stund senare stod det 20.20. Och så, helt plötsligt, stod det Gate 28 samt Boarding. Så vi skyndade iväg. Naturligtvis var vi i helt fel ände av terminalen just då.

Halvvägs till gaten hade de helt plötsligt och oanmält satt upp ännu en säkerhetskontroll. Så de gick igenom alla väskor igen - och jag fick slita upp datorn för etthundrafemtiofjärde gången (kändes det som). Denna gång fick vi dock behålla skorna på, och flytande vätskor fick ligga kvar i väskorna.

När vi kommit ombord meddelade kaptenen att vi inte skulle starta förrän 21.05. När klockan var så mycket dröjde det ännu lite mer. Typ 21.30 kom vi iväg, en och en halv timme försenade.

När vi kom till Arlanda, vid ett-tiden, stod inte den förbeställda taxin och väntade på oss. När vi ringde taxibolaget hade hon i växeln skickat chauffören till terminal 5, i stället för terminal 2 där vi stod. Åh, vad Aronson och Miss Inga var irriterade, arga och väldigt trötta. Taxin kom i alla fall till slut och vi fick åka hem, var och en till sitt.

När jag kom hem packade jag snabbt upp och gick sen och la mig. Och tog lite sovmorgon i morse. Så jag var här 09.40. Men det tycker jag att jag var värd...

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Men Å så jobbigt det lät.
Hoppas din resa nummer två blir smidigare.

ons maj 16, 12:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Welcome to Heathrow. =)

Det där låter ungefär som alla mina flygturer hem till Sverige det senaste året eller så...

ons maj 16, 12:59:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men härregu så jobbigt! Hoppas som sagt att nästa resa blir bättre. Det finns ju vissa fördelar med att flyga sillburk a la Ryan ändå...

ons maj 16, 02:21:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men snälla Jonaz, jag flyger inte Ryan Air. Var har du fått det ifrån?

Men tack till er alla. Jag hoppas också nästa resa blir bättre... =)

ons maj 16, 02:30:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Med ryan air kommer man i alla fall smidigt iväg och slipper ja.. allt det där som du just beskrev =)

ons maj 16, 03:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida