15 maj 2007

Fel tid och fel hotell

En av riskerna med att resa genom tidzonerna är att någon idiot glömmer bort sig och ställer alarmet på sin mobil fel.

När jag kom hit gjorde jag som jag brukar göra: ändrade tiden en timme på min armbandsklocka, men inte på min mobil. På så vis kan jag se tiden både här och hemma - och slipper omaket med att ändra tiden i mobilen.

Tyvärr glömde jag bort den lilla detaljen när jag ställde alarmet i går kväll. Så nu sitter jag här, en hel timme för tidigt. Men väldigt trött.

Men det finns säkert en mening med allt. Av en slump råkade jag nämligen se att vi har två olika uppgifter om var dagens kongress ska hållas: två olika hotell; två olika adresser. Och adress nummer två finns inte med på min karta, så jag får sitta och surfa lite för att försöka hita dit.

Inget kan tydligen någonsin vara enkelt.

För övrigt får jag fortfarande inte datorn att fungera genom sladd, utan måste slösa på batteriet. Jäkligt irriterande.


Tillägg
Jag upptäckte precis att de båda hotellen ligger i närheten av varandra, om jag ska lita på de uppgifter jag har. Men det är ju en lättnad i alla fall: är det ena fel, är det inte så långt till det andra. Men jävla skit alltså. Det var likadant när min chef var på samma konferens förra året: de skickade mejl om att de bytt hotell dagen innan, när min chef redan åkt till London...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Som sagt; allt har en mening.

Å, vad du njuter over there.

tis maj 15, 09:19:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Men hur svårt kan det vara? Sikta på hålet! I väggen alltså...

tis maj 15, 10:46:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida