17 maj 2007

En en-lista

En lista som jag hittade hos Kimman (var annars...?)


En person jag aldrig glömmer

Min första terapeut. Visst, hon träffade mig i sin professionella roll, men det kändes som att vi kom varandra väldigt nära. Och hon hjälpte mig väldigt, väldigt mycket.

En bok som gjort ett starkt intryck på mig
American Psycho av Bret Easton Ellis.

En hemsk upplevelse
11 september 2001. En oerhört traumatisk upplevelse.

En rolig händelse
När jag tog mitt körkort.

Mitt bästa semesterminne
Söndagkvällen på min senaste resa till London. Jäklar, vad kul jag hade!

Mitt värsta semesterminne
När jag tillbringade ett par dagar på ett hotell i London, feberyrande och med en konstant rinnande näsa. Och i resväskan låg en biljett till Charlton-Chelsea, en match jag aldrig fick se...

En måltid jag minns
En fantastisk gåsamiddag på restaurang 28+ i Göteborg.

Ett barndomsminne
När jag låg på sjukhus en hel månad, jag var sex år gammal. Jag såg andra barn som grät av hemlängtan. Själv kunde jag inte det, jag trivdes otroligt bra.

Så skulle vilja bo...
Åh, jag vet precis hur jag vill bo. Jag har sett lägenheten i mitt inre ett antal gånger. Den är så fin. Lägenheten har tre rum och ligger i centrala Stockholm. Närmare än så tänker jag inte gå.

När jag var riktigt rädd
En vecka i november för några år sedan, veckan mellan ett HIV-test och resultatet. Jag var helt övertygad om att jag var smittad och mådde oerhört dåligt. Jag hade en otroligt dödsångest.

En person som jag beundrar
Göteborgskan.

En film jag minns
Döda poeters sällskap. "Min" film...

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida