19 maj 2007

London maj 2007, rapport 1

Nar vi kom till London i gar fick vi cirkla over stan i cirka 25 minuter. Det var forsta gangen for mig; synd att jag inte satt vid fonstret, da hade jag kanske kunnat njuta lite av det ocksa. Det var namligen klar sikt och en vackert bla himmel. Om landskapet runt London var harligt gront.

Nar vi val kommit ner och jag var inne i London gick jag pa Afternoon Tea med en kompis fran Sverige. Valdigt trevligt. Och gott. Vi tog aven en lang promenad i Hyde Park. Jag gick over huvud taget valdigt mycket i gar...

Sen till hotellet for incheckning. Jag bor pa St Giles Hotel. Hotellet har vaaaldigt sma rum, men det ligger centralt sa jag bor har ratt ofta. Men det ar nog over med det nu. Den har gangen fick jag ett annu mindre rum an jag brukar och det kanns som att de nu inte gor sig fortjanta av Aronson som gast langre. Sa nasta gang jag reser hit blir det ett nytt hotell.

Kvallen sen var trevlig, med barhopping och ol, lite for manga ol faktiskt. Jag scorade inte, men fick till lite hangel med en valdigt sot pojke. Han tog mitt nummer, sa vi far se om han hor av sig i dag...

I dag ska jag ga runt lite pa stan, men tankte ocksa ga till Tate Modern. Jag ar egentligen inte killen som gillar att ga omkring pa museer, men man maste val nastan ha varit pa Tate nar man varit har sa manga ganger...

Och sa ar det FA-cupfinal i dag. Och det marks pa teve inte minst. Det pratas valdigt mycket om mantchen, men annu mer om nya Wembley Arena. Som ar fantastisk. Jag sag den nar vi landade i gar och funderar pa att aka dit i morgon.

Vadret i gar var fantastiskt. Det blaste en del, men annars var det jatteskont. Solen sken och alla var glada. I dag hotar de med "showers", men an sa lange ser det fint ut.

Sa langt sa langt. Jag lar val aterkomma...

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Ponte sa...

Ett rum i skokartongsstorlek eller? Det friskar min själ opp...

lör maj 19, 11:28:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Som sagt, jag hoppas att du packade ner kondomerna!

lör maj 19, 12:17:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Säg efter mig: Å Ä Ö... Har du kommit åt inställningen för teckenuppsättningen eller menar du att du inte använder Den Vita??

lör maj 19, 12:22:00 em  
Blogger Aronson sa...

ponte: ja, det menar jag. Och nej, det vet jag inte om det gor...

Tennis: ja, mamma.

Jonaz: har inte macen med mig. De har inte internetanslutning pa hotellrummen. Vilket ar ytterligare en anledning att byta hotell...

lör maj 19, 06:03:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida