06 maj 2007

Läkaren nästa

I morgon ska jag, äntligen, till magdoktorn. Jag både bävar och ser fram emot det. Bävar eftersom jag återigen måste dra hela historien; ytterligare en person som inte känner till och som jag måste försöka få att förstå. Ser fram emot eftersom han ju faktiskt eventuellt kan hjälpa mig.

Visst har min mage blivit bättre: nu gör den inte ont hela tiden. Inte alla dagar i alla fall. Visst känner jag av den varje dag. Och ibland gör den fruktansvärt ont. Men oftast fungerar det väldigt bra. Typ...

Jag har försökt utröna när magen mår som sämst och när den inte mår så dåligt, utan att egentligen komma fram till något bra svar. Jag vet att mycket fibrer är dåligt för magen. Och jag tror att även mycket fett är det. Och glass verkar heller inte vara så bra, medan mjölk inte är några problem. Men det är mycket om och kansken och eventuellt. Och egentligen vet jag ju inte om det har med maten att göra, även om det verkar luta åt det hållet...

Nåväl, jag sätter mitt hopp till denne nye läkare.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida