06 maj 2007

Inför ESC 2007

Nu har jag lyssnat igenom samtliga bidrag till årets Eurovision Song Contest. Men bara en gång, och stundtals med ett halvt öra. Så jag har inte bildat mig någon riktig uppfattning än.

Och utan att säga att alla de här låtarna är de bästa, eller ens bra, kan jag säga så här: dessa låtar är de som jag tyckte var intressanta och som jag vill lyssna på igen innan jag dissar eller hyllar dem.

- Island
- Danmark
- Polen
- Serbien
- Andorra
- Ungern
- Belgien
- Slovenien
- Turkiet
- Österrike
- Finland
- Grekland
och, förstås,
- Sverige

Ovanstående låtar ska jag lyssna igenom igen för att se om de är något att ha. När jag nu ska hinna det...

Ett par kuriosagrejer:
- har ni sett att Chippen är med i Spaniens bidrag?
- synd att Turkiet övergett sin tradition att skicka bidrag med inslag av traditionell turkisk musik.

I övrigt blir jag mer och mer motståndare till att låtarna får framföras på vilket språk man vill. Dels blir alla låtar mer och mer lika varandra, dels försvinner den nationella särarten. Där får EBU och Svante Stockselius gärna tänka om.

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Håller med dig.
Därför röstar jag på Tyskland.
Och Cypern.
Och Serbien.

sön maj 06, 09:39:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Och orkestern MÅSTE tillbaka!

sön maj 06, 10:56:00 fm  
Blogger Ponte sa...

Tennis har rätt, jag saknar när man inför varje bidrag presenterar dirigenten.

mån maj 07, 08:23:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida