05 maj 2007

Jag är rik!

När jag är och handlar och får pengar tillbaka, lägger jag aldrig mynten i plånboken. I stället åker de ner i fickan och när jag kommer hem sen lägger jag dem i en burk. När jag fått så mycket mynt att burken börjar svämmar över tar jag pengarna och går till banken och sätter in dem på mitt konto.

För att ta emot mina mynt gratis vill mitt bankkontor dels att jag sätter in dem på ett konto, dels att jag lägger ner dem myntrör först. Så när det är dags för insättning får jag spendera ett par timmar med att sortera och stoppa. Det är, kan jag meddela, ett riktigt smutsigt jobb. Riktigt smutsigt.

Det är en sån dag i dag. Jag har precis avslutat min sortering, och jag fick ihop en nätt summa: 5 925 kronor.

Smaka på den du: 5 925 kronor.

På måndag bär det av till banken...

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Så divigt av dem att kräva rör.
"Å, så jobbigt med en massa mynt".
Avskaffa dem då.
Direktör'n kan gott sitta och räkna mynten för hand och tacksamt placera dem på Arons konto.

lör maj 05, 07:13:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du har sån där hemsk statlig bank va... *bläää*

Men hur stor burk har du egentligen?! Jag är så nöjd när jag får ihop en 7-800 - och då har jag släpat mynt till myntautomaten så att ryggen är alldeles krökt.

lör maj 05, 08:20:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag tänkte också på det; hur stor ÄR burken egentligen?

lör maj 05, 09:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ähum. Nåja, Jag har TVÅ. Och det är inga egentliga burkar, utan blomkrukor...

;-)

lör maj 05, 09:12:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du måste ha vattnat i de där blomkrukorna också för att få pengarna att växa så!

sön maj 06, 12:19:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida