05 maj 2007

Nya fina skor

Det blev ett par skor. Till slut. Efter att ha ränt runt som en skållad råtta runt i princip hela Stockholm (jodå, jag var i Kista också). Men slutligen hittade jag dem. Har i och för sig sett dem tidigare, men nu blev det slag i saken. På NK.

Och de är jättefina. Hoppas bara att de inte skaver på hälen, som de tenderade att göra redan när jag provade dem. Men jag utgick ifrån att de skulle mjukna. Usch, jag som har känsliga fötter brukar vara försiktigt med sånt. Men nu orkade jag inte. Nu får det bli som det blir. Och de såg ut att vara ett par skor som mjuknar efter ett par användningar...

I övirgt: är det inte konstigt: jag har sprungit från affär till affär, från butik till butik. Och nästan inte alls varit ute i dag. Det är tunnelbana, gallerior, fler gallerior, ny tunnelbana, ytterligare gallerior etc. Det var först när jag gick från tunnelbanan och hem som jag kunde känna om det var varmt eller inte.

Det var det inte. Inte så varmt att man kunde gå i bara t-shirt i alla fall. Ville jag skrika till alla varmblodiga människor. Medan jag gick där i min lammullströja och kavaj...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Gratulerar! Nya fräsiga skor!
Nej, det är verkligen inte SÅ varmt idag. Jag och Sebbe promenerade hem från Hötorget och jag var ordentligt påpälsad. Han också iofs. :)

lör maj 05, 06:32:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ja, där kan man verkligen tala om en hårig man... ;-)

lör maj 05, 06:36:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag är rädd att det gäller oss båda.
:P

lör maj 05, 07:14:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida