03 maj 2007

En gräslig plats att hänga

På väg hem från tunnelbanan i kväll såg jag två gräsänder på gatan - en hane och en hona. Åh, stackare, tänkte jag, skynda er över så ingen bil kör på er. Problemet var bara att de inte alls var på väg över gatan. De stannade i stället mitt i och gick omkring där lite. Helt lugnt och, som det verkade, helt utan bekymmer.

Tack och lov kom det inte någon bil just då. Men vad hade om det gjort det? Och den risken är inte liten, det kör en del bilar där. Så någon gång kommer det ju bilar.

Men vad gör man? Jag funderade ett tag på att försöka skrämma dem till "säker mark", men jag tror inte det hade varit så lyckat. Dels hade jag fått springa omkring som ett stort fån, dels hade de med största sannolikhet inte lytt ändå.

Så jag hoppas på turen. Och snälla bilister...

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du får ta med dom till din lägenhet.. som den där svankvinnan.

tors maj 03, 08:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida