01 maj 2007

Skräp och larm

Jag är inne en stund och jobbar i dag, eftersom jag har en hel del att göra. Och efter all alkohol och allt godis i helgen bestämde jag mig för att promenera in. Det var ganska kallt, men samtidigt väldigt skönt.

När jag kom till Rålambshovsparken fick jag nästan en chock. Så jävla nedskräpat det var. Helt otroligt. Men det kan inte vara normalt; det såg ut som att folk i stället för att slänga sitt skräp i soptunnorna, har plockat ur skräp i stället. Rent bedrövligt!

Jävla ungar.

Och när jag kom till jobbet satte jag igång larmet, så jag var tvungen att ringa jourhavande säkerhetsansvariga. Och fick hjälpa henne med en massa knapptryckningar och skit. Fast hon hävdade att det inte var mitt fel, utan att larmet på något vis trodde att det var normal arbetsdag i dag. Och det är ju det jag säger: arbetarnas dag, då ska man ju arbeta.

Nu är här lugnt och tyst i alla fall, sedan vi efter många om och men fått av larmet.

Och efter tre dagar av att bara skriva på min nya laptop, känns det jättekonstigt att skriva på en stationär dator igen. Knapparna känns bara så tröga...

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag diggar tangenterna på min MacBook stenhårt. De är sköna. =)

tis maj 01, 11:52:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida