04 maj 2007

Fredagen den 4 maj 2007

Jag vaknade klockan sex i morse, steg upp, satte på Gomorron Sverige på teve, sket(!), åt frukost, läste tidningen, duschade och klädde på mig mina sedan i går kväll framlagda kläder.

Jag promenerade sedan till jobbet. Det tog lite längre tid än normalt, varför vet jag inte. Kanske för att jag är så trött. I vilket fall var det väldigt kallt men också otroligt skönt. Och som vanligt var utsikten slående. Och i musiken dånade musiken från min nya fina iPod Nano.

Väl på jobbet har jag mest surfat och så. Och pratat lite med ett par kollegor. Nu har jag snart det första av dagens två möten. Det är vårt enhetsmöte. Vad vi ska prata om vet jag inte, för vi har inte fått en dagordning som vi brukar. Precis efter enhetsmötet får jag hasta iväg till nästa möte: central samverkan, där jag representerar SACO.

Sedan blir det väl lite jobb och så lunch. För att sedan jobba vidare i eftermiddag. Det enda som är inplanerat då är att vi ska fira av en kollega som slutar.

Jag vet inte när jag kan gå hem, men jag hoppas att det inte blir alltför sent. Efter jobbet tänkte jag försöka hinna en snabb runda förbi skoaffärer för en liten koll. Och så måste jag köpa mat för kvällen.

I kväll blir det lugnt. Kanske teve, kanske läsa, kanske städa. Jag vet inte.

Ja, så blir min dag. I stora drag. Men det är väl som de säger: människan spår, men Gud rår. Så kanske blir fortsättningen av dagen helt annorlunda.

Etiketter: , , , , ,

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

"Fredagen den 4 maj 2007 - en dag som går till historien!"

fre maj 04, 09:10:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Kimman. Så går en dag i vårt liv, och kommer aldrig åter...

fre maj 04, 10:43:00 fm  
Blogger Ponte sa...

Usch och fy, alla verkar trötta och hängiga idag, det måste vara nått med vårluften!

fre maj 04, 11:11:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida