17 augusti 2007

Film och urin

För första gången någonsin har jag varit på utomhusbio i dag. Det är Stockholms Filmfestival som, säkert tillsammans med någon annan, visar filmer i några kvällar nu, för alla ungdomar i första hand.
I dag visade de Priscilla - öknens drottning och Jonaz tyckte vi skulle gå. Och även om jag sett filmen ett antal gånger var det kul att se den igen. Och formen med bio utomhus var kul. Vi satt på en stor grässlänt vid Hornstull. Det var mest skolungdomar, men även många andra. Många hade tagit med sig picknick-korg, men det fanns också tält där man kunde köpa korv, popcorn och en massa annat.

På hemvägen blev jag akut kissnödig och var tvungen att gå in på en skolgård för att lätta på trycket. Vad jag inte tänkte på var att jag kissade direkt på asfalt. Och alla ni män därute vet vad det betyder: dels stänkte det upp på skorna och byxbenen, dels rann urinen tillbaka mot mig. Och det var ju inte lite som ville komma ut heller. Så jag fick hela tiden parera. Så när jag kom hem fick jag skölja upp mina byxor samt tvätta av mina skor. Grrr...

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vet inte om du vill känna dig ungdomlig eller så, men jag tror inte det är "för alla ungdomar i första hand", det bara råkade vara JC som var kvällens sponsorer. Eller var du kanske besviken för att man inte såg "en hel del fjollor" som önskat... ;-)

Men jag är glad att du inte etiketterade inlägget med "Urin", bredvid "Jonaz"... (öknens drottning och Jonaz som länkar känns mer adekvat!) ;-)

fre aug. 17, 12:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida