24 juni 2007

Återigen denne Sebastian

Jag har känt mig lite... blå... de senaste dagarna. Ingen deppighet alltså, utan bara lite låg. Och jag tror faktiskt det är lite därför jag direkt fastnade så i Sebastians musik. Många av låtarna är vemodiga och de lägger sig på min nivå och tröstar mig och stöttar mig.

Suck. Åtminstone hoppas jag det är därför jag känner mig så berörd av honom. Annars är jag ju en sicko. Jag känner mig som värsta fjortistjejen.

Fast det retar mig att man på hans webbplats inte kan läsa texterna till hans låtar. Inte heller kan man läsa om kompositör, textförfattare, producent och dylikt till låtarna.

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vet inte var på nätet man kan finna låttexterna till Sebastians skivor. Men jag vet som så att Sebastian skrivit låten "Birthmarks" på Sebastian-skivan och att han skrivit i princip alla texter till The Vintage Virgin. Peter Kvint har skrivit musiken till den sistnämnda skivan samt producerat den. Arrangemangen är gjorda av Sebastian och Kvint tillsammans.
/Henke

mån juni 25, 09:57:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack Henke. En liten bit på vägen...

=)

mån juni 25, 10:00:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Och just det, Helena Josefsson körar på ett par låtar på Vintage Virgin-skivan. http://www.myspace.com/helenajosefsson

mån juni 25, 10:03:00 fm  
Blogger LJdM sa...

Helena Josefsson

http://helenamouche.blogspot.com

Tack!

lör okt. 13, 06:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida