23 juni 2007

Idol 2005 - bättre sent än aldrig

Nu har jag sett finalen av Idol 2005, och jag tänkte att jag skulle komma med en liten sammanfattning. Jag vet; typ två år för sent, men better late than never...

Sebastian - klart lysande genom hela serien. Han gick verkligen från klarhet till klarhet. Gång på gång levererade han. Jäklar vilken röst, men framför allt: vilket scenframträdande. Vilken utstrålning. Vilket uttryck! Jag rös varje gång han visade sig. Och att han inte vann? Tja, jag tror att han är glad för det. Han fick en klart friare väg framåt.

Så vad hände under de dryga ett och ett halvt åren fram till Melodifestivalen 2007? Jag vet inte och förstår inte. Men något måste det varit. För i Melodifestivalen var han bra, men inte på något sätt lysande. Och vad hände med sceneriet? Han kändes bunden, inte sig själv; tråkig. Hoppas du förbättrar det Sebbe...

Och snälla: du var så otroligt snygg och sexig i ditt långa hår. Det får gärna växa ut igen...

Agnes - vilken resa den tjejen gjorde. Hon höll knappt på att få komma vidare från uttagningarna. Och halkade sen in i finalen genom att bli ett vilt kort. Men som hon växte med tiden. Från en blyg viol till en riktigt bra sångerska och scenartist.

Sibel - vad hände med henne? Har jag bara missat?

Jens - vem farao var det? Hur kunde han komma så långt? Och vart tog han vägen sen? Har någon hört av honom...?!

Måns - för smörig, för medveten. Men har vuxit efter det. Melodifestivalen var grym.

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ååhh Jens var min favorit! Så snäll.

lör juni 23, 09:48:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida