20 juni 2007

Holländskt och fina fötter

Jag var och köpte en ny dvd-spelare i går. En Samsung blev det. Fast jag har inte installerat den än, det fanns nämligen bara en instruktionsbok på - holländska. Så jag måste skriva ut en engelsk version från nätet. Men det känns skönt i alla fall att det är avklarat nu. Även om jag låg och funderade i går kväll på om jag gjort rätt val.

I morse såg jag något som jag aldrig sett förr: jag var på spinning och efteråt i duschen stod det en kille och filade sina fötter. Visst, jag har inga problem med det, jag blev bara lite förvånad. Jag har, som sagt, aldrig varit med om det förr.

Nu ska jag försöka arbeta bra hela dagen. I kväll ska vi ut och fira av min kära kollega Miss Inga from Sweden.

Etiketter: , ,

6 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

MEN GU!
Det hände mig också!
Jag fick en massssssa handböcker på en otaliga olika språk och det språk som jag förstod bäst var - nederländska. Det gick bra ändå.

ons juni 20, 09:46:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Men var det en dvd med inspelningsmöjligheter du köpte? Dvd-r eller med hårddisk? För det var väl videon som pajjat, dvd hade du väl sen tidigare?

Och du måste verkligen jobba lite på din manual-fixering! Det är väldigt omanligt att läsa manualen innan man börjar fippla på nya prylar! ;-)

Säg att du i alla fall packat upp den ur lådan, snälla...

ons juni 20, 11:25:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Men hallå Jonaz, det är väl klart att jag packat upp den ur lådan. Var ju tvungen att kolla in den...

Jag köpte en inspelningsbar med hårddisk, för ja, jag hade en oinspelningsbar tidigare. Men nu åker den ut.

Manualer är bra. Då är risken för fel mindre.

Ja, Kimman. Holländska är inte så svårt att förstå när man läser. Det är värre när man lyssnar. Fast jag tyckte det kändes säkrare med engelska...

ons juni 20, 11:37:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag vill minnas en "incident" med en cykeldator som låg och kvävdes i sin förpackning för att nån inte hade läst manualen än... *suck*

Ja jag tror att den engelska är att föredra före den svenska - de brukar ju vara ganska taffligt automatöversatta, så att man behöver gå till den engelska i alla fall för att kunna förstå den svenska översättningen...

ons juni 20, 12:04:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det börjar lukta fotfetischism det här.. har du inte skrivit ett fot-relaterat Sats-inlägg sedan tidigare?

ons juni 20, 01:34:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jonaz: kvävdes och kvävdes. Jag förstod det som att han trivdes ganska bra i den där kartongen... ;-)

Har inget minne av att jag skrivit om fötter och sats tidigare. Vilket i och för sig inte betyder att jag inte gjort det. Fast just det här inlägget handlade väl mer om någon som verkligen sköter hela sin hygien i sats dusch...

ons juni 20, 02:24:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida