17 juni 2007

Ännu en kväll på Lino

Det var väldans trevligt på Lino i går. Jag spenderade nästan hela kvällen tillsammans med en kanadensare. Det bara blev så, det var liksom inte planenligt.

Vi träffades tidigt på kvällen och pratade lite. När det stod klart att det inte skulle bli något mellan oss, han tyckte tydligen att jag var för kort och för gammal, skiljdes våra vägar. Men sen sprang vi på varandra ett antal gånger, och varje gång stannade vi och pratade och bjöd varandra på öl. Så det blev typ så att vi spenderade nästan hela kvällen ihop. Men sen gick han vidare till Connection, och en stund senare gick Aronson hem.

Och så flirtade jag med en heterokille. Det var faktiskt han som började prata med mig och eftersom han var söt och sexig flirtade jag lite med honom. Då kom en av hans kompisar och viskade något i hans öra, och han ansåg sig tvungen att berätta att han var hetero. Vilket jag faktiskt tror att han var också (det vill säga ingen smygbög). Men vi stod och pratade ett tag till och sen skiljdes våra vägar.

Vill man hitta mig när jag är ute på lokal är den säkraste platsen toalettkön; Aronson har en liten blåsa. Så även i går. Vid ett tillfälle var det en tjej som försökte tränga sig före: "det var ju en damskylt på dörren". Killen framför mig vägrade släppa förbi henne utan gick in på toaletten när det var hans tur. Även Aronson vägrade. Killen bakom mig orkade dock inte stå emot, utan släppte före henne. Men det var ett jävla tjat på henne och plattityder och heteronormativitet och chauvinistiska uttalanden strömmade ur hennes mun. Dessutom gick hennes byxor sönder när killen före mig kom ut från toaletten (riktigt hur förstod jag inte) och då skyllde hon på MIG. Bitch!, säger jag bara.

I en annan toalettkö var det en kille som flirtade med mig. Jättesöt, men jag tog det inte riktigt på allvar; han var tämligen full. På tunnelbanan hem hamnade han och en annan kille (pojkvän eller bara kompis) bredvid mig och de bråkade, det vill säga pojkvännen/kompisen bråkade på flirten medan flirten satt med huvudet under armen (jodå, man kan göra det) och verkade skämmas. Fast de gick av tidigt så jag fick inte följa dramat något mer.

Kommer ni ihåg den här killen*? Han var också på Lino i går. Och för första gången såg han mig. Vi möttes vid utgången till gården och våra ögon fick kontakt. Inte så lång, och han visade inget intresse, men nu vet han att jag existerar i alla fall...

Och jag måste ha druckit mer än jag trodde för det har gungat i natt. Först drömde jag att jag hade en röst som gungade upp och ner hela tiden (lite svårt att förklara så här), sen drömde jag att jag var på sjön och vågorna gick riktigt höga. Fast det var aldrig någon fara: folk som föll överbord, bland annat mitt resesällskap från New York och Glasgow, bara skrattade och hjälptes upp i båten igen. Och jag kan fortfarande känna hur gungningarna kändes.

Dessutom har jag ganska ont i huuvdet i dag...

Bloggare jag träffade: Tennis (som jag bara sa hej till och sen inte såg mer) och Honkenponken och hans älskade M (som ju i och för sig inte är någon bloggare).


*När jag läser igenom inlägget nu märkar jag att jag redan glömt att jag skulle lägga honom bakom mig...

Etiketter: , , , ,

4 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag blir aggressiv när jag möter sådana där brudar. Fan ta dem.

sön juni 17, 12:43:00 em  
Anonymous Anonym sa...

HAHA! Kanadensaren (det måste ju vara samma) pratade med mej också..

sön juni 17, 04:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

HAha och det där vad alltså jag och ingen dålig kopia

sön juni 17, 04:02:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ja, det var ju du som presenterade oss för varandra, Tennis...

Usch, ja, Kim. Jag också. Och jag skiter i om jag har rätt eller inte; jag vill bara sätta dem på plats. Ha ha.

sön juni 17, 04:31:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida