15 juni 2007

En Gay dag

Det här är glädjande nyheter. Men ganska väntade. Anser man sig vara ett parti för frihet för individen är det det enda rätta beslutet. Jag utgår ifrån att även partistämman kommer att besluta i den riktningen.

Jag tycker desssutom att det är riktigt att det är upp till trossamfunden själva om de vill viga ett par eller inte. Däremot tycker jag att det juridiska äktenskapet endast ska vara det borgerliga. De som vill gifta sig i kyrkan måste alltså gifta sig borgerligt först, och kyrkovigseln blir endast ceremoniell.

Apropå det har jag i dag köpt min veckobiljett till Pride. Femhundraåttio (580) kronor gick det på. De 550 som själva priden kostar har jag inget emot. Men 30 kronor till Ticnet? Det är ju nästan ocker. Jag förstår inte hur Ticnet lyckats få i princip monopol på biljetter. Helt otroligt. Var är utmanarna? Uppstickarna? Vi behöver nån som pressar priserna!

Jag har förresten sett Shortbus i kväll. Jag köpte den för några veckor sedan men har inte sett den förrän nu. Jag såg den i och för sig på bio, men jag tyckte den var så bra att jag ville ha den. Och den är fortfarande lika bra. Och kul att The Ark är med också. Undrar hur de kom i kontakt med varandra. Någon som vet?

Etiketter: , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så värst mycket "frihet för individen" innebär inte en könsneutral äktenskapslagstiftning, då den fortsätter att vara diskriminerande, det är fortfarande inte äktenskap för alla. Exempelvis icke sexuella relationer borde också få uttrycka sin kärlek och ge varandra den juridiska trygghet som äktenskapet ger.

fre juni 15, 11:52:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Kanske borde jag starta en biljettsäljarfirma...

*Hmmm*

Pride ja. Bra att du påminner mig.

lör juni 16, 07:10:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

sverige är homofilernas land, det vet flk överallt. i USA har jag vänner som retat mej för det och frågat om vi inte har sexualkunskap i sverige eftersom vi tror att två av samma kön kan få barn.

jag är så trött på sverige. jag ska ansöka om amerikansk medborgarskap. det kan jag få för pappa är därifrån.

inte kul att bli kallad svensk eller homofil när man är i USA och folk ser ens pass på krogen :(

sön okt. 28, 01:19:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida