12 juni 2007

Avhopparna

Jag går på engelskakurs genom jobbet och en av läxorna till nästa gång är att kolla en film (på engelska) och se den med engelsk text. Vi ska sedan berätta om den i klassen. Och visst, man kan fuska och berätta om en film man redan sett, eller se en med svensk text. Men hallå! Varför fuska när man faktiskt kan var ärlig? Och samtidigt lära sig något...

Så jag har precis kollat på The Departed av Martin Scorsese, med bland andra Leonardo DiCaprio, Matt Damon och Jack Nicholson. Och nej, jag gillade den inte. Den var oerhört välgjord och Leo var riktigt, riktigt bra. Men manuset? Och MÅSTE alla skjutas i slutet på typ en enda gång? Och var verkligen ALLA polisinformatörer? Eller maffiainformatörer? Eller "rats" som de sa i filmen...

Och kan Nicholson bara spela en enda karaktär? Varför kan han aldrig spela något annat än galning? Och varför gjorde Damon plötsligt en så dålig rolltolkning? Han kändes helt oengagerad, juh.

Så nej, det blir inga höga betyg hos Aronson. Snarare tvärtom.

I övrigt är det nu helt finito med min video. Jag har försökt tvätta den, rensa den, köra reningsband i den. Men inget hjälper. Så nu är det slut. Frågan är i stället: klarar jag mig på min dvd som inte kan spela in? Eller måste jag punga ut pengar på en ny spelare? Och hur mycket ska jag då lägga? Ska jag satsa rejält, eller ta något billigt? Suck, återigen, dessa beslut...

Etiketter: , , , ,

5 kommentarer:

Blogger Ponte sa...

Köp nått billigt, de håller ändå inte länge...

tis juni 12, 10:24:00 em  
Anonymous Anonym sa...

När du köpte videon så gick den säkert på ett par tusen, eller hur?!? Idag kan man få en inspelningsbar hårddisksvideo med 160GB minne för ett par tusen, och det är klart prisvärt!

Köpte en själv för ett halvår sedan och det är en fröjd att slippa leta videoband, slippa spola fram och tillbaka och kunna döpa det man vill spara. Köp! Köp! Köp! :-)

/Little Me

ons juni 13, 12:54:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha, lille du. När du framställer det så, hur kan jag låta bli...

=)

ons juni 13, 08:15:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Låter inte som en film för mig.

Vi såg White Palace med hebreisk text igår. :)

ons juni 13, 09:24:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

The Departed är baserad på en kinesisk film med det engelska namnet Infernal Affairs. Jag har inte sett någon av dem, men enligt de som vet är den senare riktigt bra och The Departed en halvkass kopia.

lör juni 16, 12:31:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida