09 juni 2007

Döden i parken

På vägen från mig till tunnelbanan kan man gena genom en park. När jag i morse kom gåendes på den upptrampade stigen låg det plötsligt en död fågel framför mig. Den var illa tilltygad och flugorna surrade runt den.

Och Aronson bara stannade. Min hjärna fick någon slags felkoppling, för jag visste inte vad jag skulle göra, eller rättare sagt: hur jag skulle göra. Skulle jag gå runt den, ta ett steg över den eller helt enkelt vända och ta en helt annan väg? Märkligt, hur hjärnan kan spela en spratt ibland.

Naturligt vis tog jag ett [lite extra långt] steg över den.

När jag kom samma väg tillbaka för en stund sedan hade något flyttat på fågeln. Alternativt hade en gam ätit upp den...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida