11 juni 2007

Extra tidig morgon

Visst är det jobbigt när man vaknar tidigt och inte kan somna om? I morse vaknade jag av att jag vände mig i sängen. Eller också var det för att jag drömde en mardröm. Eller för att jag hade urin i blåsan som ville ut. Jag vet inte vilket. Men jag vet att jag var så trött att jag knappt fick upp ögonen, och när jag tittade på klockan stod den på 04.38.

Jag vände på mig ett par gånger, försökte rekapitulera min dröm och gick upp på toaletten. Men ingenting hjälpte. I stället blev jag piggare och piggare.

Så nu sitter jag här, trött i ögonen och kroppen. Och även hjärnan, fast den vägrar liksom att koppla av, utan verkar mena att nu är du vaken, Aronson, så nu får du minsann masa dig upp.

Så jag ska äta frukost nu, sen kanske jag går och lägger mig en stund igen. Kanske...

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Gud så klinisk du är. Jag brukar säga att jag måste kissa. Du säger "jag hade urin i blåsan som ville ut"

mån juni 11, 09:23:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Tennis - Kliniskt språkbruk är bäst! ;)

mån juni 11, 01:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha, Tennis. You just made my day... ;-)

Kim: ibland hjälper det till...

mån juni 11, 03:43:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida