14 juni 2007

Att tvätta en slips

Om du inte visste det tidigare: man kan inte tvätta slipsar själv hemma med vatten. Jag upprepar: man kan inte tvätta slipsar själv hemma med vatten. Okej, en gång till: man kan inte tvätta slipsar själv hemma med vatten.

Det visste Aronson också. Ändå gav han sig på att göra det. Dessutom sprutade han först Vanish på den. Bara för att liksom fullborda förnedringen - av slipsen och av Aronson.

Det var i går som jag av någon anledning spillde på mig, och på slipsen. Och jag spiller oerhört sällan på mig. Så gott som aldrig, faktiskt. Men i går var tydligen en sån dag, en dag då undantaget bekräftade regeln.

Och min alldeles nyinköpta slips fick sig en rejäl dos av något som av [den vita] skjortan att döma var soyasås efter sushilunchen. Fan också!

Jag kan reta mig rejält på sånt. Det är så onödigt att spilla på sig. Och jag såg ingen annan utväg än att försöka med lite vatten. Att lämna in den på kemtvätt var inte att tänka på, det var den inte värd. Nej, då köper jag hellre en ny. Vilket nu verkar bli fallet...

Och ja, just det: man kan inte tvätta slipsar själv hemma med vatten. Bara så du vet...

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Alla har vi våra ljusa (och mindre ljusa) stunder.

Kolla på det här så blir du i alla fall lite glad:

http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA

tors juni 14, 09:18:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack anonym. Jag kan berätta att tårarna strömmade ner för kinderna när jag såg filmen. Fantastiskt!

tors juni 14, 10:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida