14 juni 2007

Kallt, varmt, grått och blött

I dag är det sånt där konstigt väder igen. Jag promenerade till jobbet och både frös och var varm på samma gång. Jag hade bara skjorta och kavaj på mig, men hade tagit med mig en vindtygsjacka "ifall, ifall". Och när jag inte hade jackan på mig frös jag, men när jag hade den på mig svettades jag. Så jag hade den på mig, under devisen att bättre att vara varm än kall.

Men efter ett tag gick det inte längre, utan jag var tvungen att ta av mig den. Fast då var jag så varm att jag aldrig "hämtade mig" igen.

I övrigt promenerade jag längs Hantverkargatan i dag. Och guuu, vilken tråkig gata. Ingenting roligt, bara grått, grått, grått. Och bilar, bilar, bilar...

Fast jag vet inte om det är så mycket mer färgstarkt när jag tittar ut genom fönstret nu: det regnar och är blött. Och grått.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida