22 juni 2007

Midsommarfirande i kärlekens tecken

När jag bodde i Lund firade jag och en kompis flera år midsommar genom att på midsommarafton gå till Club Indigo i Malmö. Där var alltid fullt av folk och hög stämning. Och det var antagligen den roligaste kvällen på året. Varje år.

Ett år träffade jag Magnus. Magnus hade redan pojkvän, men honom skickade han hem sedan vi fått kontakt. Åh, han var så vacker och hela kvällen kändes helt magisk. Vi hade en fantastisk flirt som bara varade den kvällen; ingen sex, inget hångel. Bara ett par korta kyssar och mycket smekningar medelst blickar. En kväll, och en flirt, jag aldrig kommer att glömma.

Och vi hann få en låt ihop, nämligen Can't Help Falling In Love med UB40. Och fortfarande när jag hör den blir jag varm i hela kroppen och tänker på min kväll med vackre, vackre Magnus.



Nu har Tennis presenterat en alternativ tolkning av låten. Och vilken tolkning! Celine Dion: du är min gudinna!

Etiketter: , , , , ,

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

KÄRLEK!
Midsommarkarlar!
Ja tack!
Vi vill uppleva romantik. Vi törstar efter romantik.
Snälla Gud; HÖR BÖN! NU!

fre juni 22, 09:20:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida