26 mars 2007

Älskade Ally

När jag beklagade mig över manuset till Brothers & Sisters förklarade Oswald att serien bytte manusförfattare efter några avsnitt, och att det därför kommer att bli bättre.

Jag undrar om det inte också är så med Ally McBeal. Jag minns serien som fantastiskt rolig; jag älskade den. I förra veckan köpte jag första säsongen på dvd, och efter de fyra första avsnitten var jag besviken: serien var ju inte alls lika bra som jag minns den. Men nu har jag sett avsnitt 5-8 och jag har helt ändrat åsikt. Kanske är det så att även den här serien ändrade bland sina manusförfattare, för helt plötsligt blev det intelligent, kvickt och riktigt, riktigt roligt.

Jag kommer ihåg vilket avsnitt jag tyckte var roligast när serien gick på SVT, och jag undrar om det fortfarande inte är det roligaste: avsnitt sju i första säsongen: Ally och rabbin, Ally och mannen med salladsdressing på hakan, Ally och Georgia på toaletten etc etc. Hysteriskt!

Så jag håller ut ett tag till. Och kanske blir det även en säsong två...

Etiketter: , , , ,

3 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Jag tycker att i princip alla serier är dåliga (nåja, mindre bra) i början. Ta t.ex Friends där i princip hela första säsongen inte alls ligger i samma klass som de senare.

mån mars 26, 01:48:00 em  
Blogger Oswald sa...

Bara en liten radanmärkning:
Ally McBeal gick på TV4.
Det var en av kanalens första stora framgångar (jämte Arkiv X och Bingolotto) på nittiotalet.

mån mars 26, 02:49:00 em  
Blogger Aronson sa...

Oswald: shit. Sorry. Självklart. Hur kunde jag minnas så fel?

Hmmm...

*ris på ryggen*

mån mars 26, 03:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida