26 mars 2007

Rapport från en sjuksäng

Jag är hemma från jobbet i dag. Magen är bättre så tillvida att den inte är lös längre. Däremot har jag fortfarande ont i den. Och jag har ingen som helst aptit. Så det får bli en hemmadag.

Och när man är hemma så här, och dessutom vaknar tidigt, har man mer tid att läsa tidningarna. Och se vad jag hittade:

Justitieminister Beatrice Ask föreslår att drogteser ska kunna utföras även på barn under 15 år - utan barnets eller föräldrarnas tillstånd. Själv är jag kluven. Dels har vi den personliga integriteten som vi måste ta hänsyn till, dels handlar det om barn, som inte ens är straffmyndiga. Nja, säger Aronson.

Det roligaste med det här är rubriken: Påven saknar Gud. Ha ha. Ja, Han har väl vänt honom ryggen vid det här laget...

En ny bok av J R R Tolkien i Sagan om Ringen-serien, "ihopsnickrad" av sonen. Men snälla, kan han inte bara få vila i frid?

Mariestad vill ha en "Fru Gårman"-skylt. I jämställdhetens namn. Förstås. Men hallå! Tanken med "Herr Gårman" är ju även ordleken...

Mona Sahlin tvingar bort Jan Larsson, en av Göran Perrsons närmaste rådgivare. Jo jo, nu börjar utrensningen. Om hon bara kunde göra sig av med Thomas Bodström också, så skulle åtminstone jag var väldigt nöjd...

Emma Watson, som spelar Hermione i Harry Potter-filmerna, hotade att hoppa av de sista filmerna. Men hon är nu tillbaka. Ett sätt att få upp lönen, någon...?

Slutligen har Per Olof Widell skrivit en debattartikelSVD Brännpunkt. Han sågar Hans Regners förslag till ny äktenskapslag; att även homosexuella ska kunna gifta sig, både borgerligt och i kyrkan. Han menar att vi inte kan tvinga kyrkan och att risken är att INGEN snart får gifta sig i kyrkan. I stället vill han att kyrkorna ska få bestämma själva om de vill viga homosexuella eller inte. Bra, det gillar jag. Men partnerskapet måste bort. Äktenskap för alla, säger jag! Fast är inte tonen i artikeln onödigt hård...?

Så, det var ett litet axplock. Nu ska jag kolla Ally McBeal...


Tillägg
Angående Beatrice Asks förslag: jag har ångrat mig. Klart inte barn ska drogtestas med tvång!

Etiketter: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

My god.
Du vann just distriktsmästerskapen i länkning.

mån mars 26, 02:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Drogtest för alla! Speciellt barn! mycket bra förslag. (Och nej, jag är icke ironisk)

mån mars 26, 03:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Oswald: nja, jag visste inte att det var en tävling. Men jag undrar om jag slår det här:

http://kempagbg.blogspot.com/2007/03/lnksjukan.html

;-)

Tennis: klart du inte är. Ironi verkar ha gått dig helt förbi...

mån mars 26, 03:26:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Christopher Tolkien har typ vigt sitt liv åt att redigera sin fars efterlämnade material. Tror inte att han tänker sluta, om det finns texter kvar, bara för att Tolkien kommit i fokus och fått än mer strålkastarljus genom några filmatiseringar.

//JJ

mån mars 26, 07:50:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hm, Att det är ett sätt att få upp lönen för Emma är knappast troligt. Hon hävdar själv att hon har blivit felciterad och aldrig sagt något om det. Hon gick själv ut och dementerade det direkt. Läs lite fakta innan du bara snackar..

ons mars 28, 06:27:00 em  
Blogger Aronson sa...

Oops...

ons mars 28, 07:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida