25 mars 2007

Ett tidens tecken?

För en vecka sedan köpte jag första säsongen av Ally McBeal på dvd. I dag har jag sett de första fyra avsnitten.

Jag älskade Ally McBeal. Det var den första tv-serie någonsin där jag inte missade ett enda avsnitt. Jag smet till och med från en fest för att titta på ett avsnitt - min video var trasig.

Men ärligt: Jag blev inte så imponerad nu. Det var väldigt mycket gullgull och hur synd det är om Ally och hur hemska alla män är och hur synd det är om Ally och alla andra är bara pappfigurer i hennes liv. Och visst, det är väl lite det serien går ut på, men just nu känns det bara för mycket.

Å andra sidan är jag ju sjuk i dag så mitt omdöme kanske inte är det bästa. För jag har så jävla ont i magen!

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Nope, jag tror du har alldeles rätt om McBeal även utan magknip! ;)

Vissa serier åldras helt enkelt inte med värdighet.

sön mars 25, 06:19:00 em  
Anonymous Anonym sa...

vissa serier som man älskade..(då),, är verkligen... aptråkiga..(i dag),, förstår inte hur man kunde gilla det.

skulle gärna skriva ett exempel på en sådan serie MEN kommer inte på någon nu.

sön mars 25, 07:59:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag har just börjat se på repriserna på TV+ och jag älskar Ally fortfarande. Så lyssna inte på Oswald. Han är full.

sön mars 25, 08:46:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag glömde en fyra. TEVEFYRAPLUS ska det stå. Förlåt.

sön mars 25, 08:47:00 em  
Blogger reb sa...

men åh, jag har också just sett första säsongen av ally. håller med om att de första avsnitten är otroligt dryga, jag känner mig inte ett dugg intresserad av ally-billyhistorian. men det tar sig! i slutet tycker jag att den är precis som jag mindes den faktiskt... har börjat med säsong två nu. så håll ut! och krya på dig.

sön mars 25, 10:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida