23 mars 2007

Fler homos i mitt liv, tack

Jag har varit ute med några kollegor i kväll och tagit ett glas vin (jag, andra tog annat). Vi var på VerandanCafé Opera. Det var första gången jag var där, och jag gillade stället; det var ljust, öppet och hade fina möbler.

Och visst, trots att jag inte stannade så länge: vi hade trevligt. Men det kändes väldigt hetero; både stället och sällskapet.

Jag har alltid haft mest heterokompisar, men börjar faktiskt tröttna lite på det. Det är så... statiskt på något vis. De känns så heteronormativa. Även de mest öppna. Fast det gör väl många homos också, i och för sig. Men där finns ändå alltid någon spänning, tycker jag.

Så gärna fler bögar och flator i mitt liv. Gärna några som kan sätta lite fart på mig också...

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag är här. :)
Bögen med den bögiga hunden (dock hetero, tror jag).

lör mars 24, 09:31:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

När jag bläddrar igenom din blogg på mobilen så läser jag alltid fel på en rubrik - "Bögarna på jobbet"... men så var det alltså inte... ;-)

lör mars 24, 11:33:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Börja plugga genusvetenskap.. får du många flator att välja på!

lör mars 24, 01:26:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim: ja, du är en klippa. Men den där hunden? Hetero? Tillåt mig tvivla...

Jonaz: Ha ha. Vi är faktiskt två stycken. Var tidigare fyra, men en är tjänstledig för studier och en har slutat...

Tennis: nja, Tror du verkligen själv att jag skulle passa in där...?

lör mars 24, 01:32:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du får se till att det blir ”Böghögarna på jobbet” istället... ;-)

lör mars 24, 08:10:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida