21 mars 2007

Inte så sympatisk längre

Efter första avsnittet av SVT:s Ordförande Persson kände jag en viss sympati för Göran Persson. Jag har nu sett andra avsnittet, och all sympati har flugit all världens väg. Delvis beroende på att andra politiker i media i dag sagt att Persson ljuger på ett antal områden. Så vem ska jag nu tro på? Vem kan jag lita på?

Dessutom tycker jag att han ser mycket mer pompös ut i det här programmet. Och tydligen, enligt Erik Fichtelius, har Persson först vid den här tiden vuxit in i rollen som partiordförande och statsminister. Och det kan ju förklara en del.

Och programmet som sådant var ganska dåligt i dag. Det var för mycket hyllning av Persson och hans roll under ordförandeskapet. Halleluja, vad bra han var!

Etiketter: , , ,

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Det lilla jag sett (på nyheterna) ger mig vibbar av en illa producerad p-film.

tors mars 22, 08:27:00 fm  
Blogger Matthew Piekutowski sa...

Hey there,
I'm looking for an old buddy of mine whom I met on the street in Goteborg, back in 1981,
I'm back in Europe after 25 years in USA and want to talk to my old friend Ore or Orne or Are or Arne Aronson, he was born around 1960
Can you help me find him?
It might be you, but the question is, is it? I'm at
omd@iinet.com
matthew

tors mars 22, 08:50:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Ehm. Vad har du nu gjort, herr Aron? *pekar uppåt*

tors mars 22, 10:05:00 fm  
Blogger Ponte sa...

Det är komik i den högre skolan att först ha åsikter om Mona Sahlins bristande intellekt och sitt eget överlägset strategiska tänkande, och sedan dansa med kossan Doris...

tors mars 22, 11:08:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Bättre med en pompös Göran Persson än en undergångs person som Fredrik Reinfeldt.

En varg är fortfarande en varg även om den inte åt upp dig första gången.

SideShow Surfer.

tors mars 22, 04:48:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida