20 november 2006

För mycket bögar om bögar?

Jag gillade Anders Backlunds reportage i dagens Böglobbyn om den ende bögen i Övertorneå. Det var gulligt. Och han såg så otroligt ensam ut. Det var nästan så jag fick en tår i ögat.

Och så gillade jag bögen som jagade Lennart "Liston" Söderberg (vars uttalande från 90-talet jag faktiskt hade glömt).

Men i övrigt är programserien inte så rolig. Och jag kom på att ett problem kan vara att alla i redaktionen utom Olle Palmlöf är bögar. Blir det inte lite navelskådning då? Inavel, rentav. Jag menar, inga jämförelser i övrigt, men ska man göra ett reportage om våldtagna kvinnor, så inte har man väl bara våldtagna kvinnor i redaktionen? Eller ett reportage om att bo i villa med bara villabor? Jag vet inte, det var bara en tanke som slog mig...

I övrigt tycker jag att Sverker Åström gjorde rätt när han hoppade av programmet. För till viss del kan jag efter kvällens program ge honom rätt. Dessutom tycker jag faktiskt att riktigt gamla människor per se är ganska komiska...

Och Glenn Hysén äger fortfarande!

4 kommentarer:

Blogger Herr Planström sa...

Jag gillar inte diplomatmannen. Hörde du den nedsättande kommentaren; han är väldigt smart, det kan inte vara lätt när man bara spelat boll hela livet.

Jag ryser.

mån nov. 20, 11:03:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Fast jag är rätt säker på att inte alla utom Olle är bögar på redaktionen. Läste någonstans att det är 50/50.

tis nov. 21, 12:48:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Som Plan nämnde - det var ett klantigt uttalande.
Övertoneå-grejen hade sin charm men hallå, hur pinsam var inte "pratstunden" mellan homofilen och kommunmannen? Jobbigt att se.

tis nov. 21, 01:36:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Och Jag vill se avsnittet om Åke Grenen som SVT inte verkar vilja sända.

tis nov. 21, 09:44:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida