17 november 2006

Berlin, rapport II

Det är sommar! Naja, tidig höst i alla fall. Eller tidig var. Helt fantastiskt väder!

Och nej, jag angrar inte att jag akte hit, men just nu känns allting lite motigt. Det började när jag kom till hotellet. Precis utanför rakade jag trampa pü ett tuggummi. Och sant är ju sa äckligt! Och eftersom jag inte hade nagon kniv eller dylikt fick jag, när jag kom upp pa hotellrummet, svälja mina äckelkänslor och helt enkelt skrapa bort det med naglarna.

Hotellrummet, ja. Jag höll pa att inte fa nagot. Eller, ja, jag var egentligen aldrig orolig. Det visade sig att de fatt besked om att jag skulle kommit i gar. Men pa min Voucher stod i dag. Men de hade inget rum kvar at mig. Som sagt, jag kände att det skulle lösa sig, och hoppades att jag skulle uppgraders till presidentsviten eller nat. Uppgradering blev det, men till ett dubbelrum - med tva separata sängar. Men rummet är helt okej.

Och sa har jag problem med magen. Jag fick sitta en lang stund pa toaletten när jag var pa hotellet. Jag har nu promenerat en ganska bra stund och kollat i affärer och dylikt. Och skönt är det inte, det kan jag meddela. Men jag biter ihop. Även om jag allra helst skulle vilja ligga hemma i min sköna säng just nu.

Vi far se om jag orkar ga ut i kväll eller om det blir sängen för min del. Teven är ju inte sa lockande dock. Allting är dubbat till tyska, och min tyska är inte tillräckligt bra för att jag ska kunna följa med...

2 kommentarer:

Blogger Herr Planström sa...

Gå runt lite i Kreuzberg och kolla in stadsdelen, det är där jag kommer bosätta mig. ;)

fre nov. 17, 05:57:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad du än gör - gå inte på badhus. http://one.revver.com/watch/95332/format/flv/affiliate/5642

lör nov. 18, 08:09:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida