17 november 2006

Full på flygplatsen

Jag sitter nu på Arlanda och har precis hällt i mig en Carlsberg Hof. Så jag är nog lite lullig...

Resan hit gick bra, även om jag tycker att taxichauffören körde lite fort. Och det var mörkt ute, och dimmigt, och nästan alldeles folktomt. Så det kändes nästan lite kusligt.

Att checka in var inga problem. Mina vätskor (inte kropps-) fick plats i en liten påse, så jag kunde ta in väskan i kabinen, vilket känns skönt. Då slipper man köa så länge på den där jäkla bagageutlämningen...

Så blev det en öl alltså. Och nu sitter jag mest och väntar på att Pressbyrån ska öppna. Jag behöver lite tuggummi. Tydligen har den som ska stå i afffären försovit sig, för enligt bartendern borde de ha öppnat vid det här laget.

Och kan man förstå: för en gångs skull ska kommer planet till den allra närmaste gaten. Vilket ju betyder att jag inte behöver gå så långt. Den här gången...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ha't så gött nu... och ta en öl till vetja! :)

fre nov. 17, 08:28:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida