16 november 2006

Dagens i-landsproblem

Jag reser till Berlin i morgon och planet går redan 07.15. Så frågan är nu hur jag ska ta mig till Arlanda. Ska jag ta flygbussen? Arlanda Express? Eller taxi? I vilket fall så måste jag ta taxi hemifrån till Centralen, tunnelbanan går inte så tidigt som jag behöver åka. Och då kan jag ju lika gärna ta taxi hela vägen. Det blir 445 kronor. Och mitt småländska hjärta bara skriker: NEEEEEEJ! Men det vore ju så bekvämt...

Och någonstans har jag nog redan bestämt mig...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Taxi + Arlanda Express.
There you go.
Nuff' said.
;-)

tors nov. 16, 12:54:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men det blir ju nästan lika dyrt som att ta taxi hela vägen. Och inte lika bekvämt...

tors nov. 16, 01:22:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Njaa, det blir det väl ändå inte.

Egen bulle:
City/Södermalm - Arlanda 475 kr med Taxi Sthlm (om du nu räknas bo till City...)

AralndaExpress:
200:- enkel eller 380:- ToR
+ taxi - men taxi från dig till Stockholm C kan väl inte kosta över 200:- ??

tors nov. 16, 07:37:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida