15 november 2006

Lite om mig

Jag hittade den här listan hos Annen. Egentligen börjar jag bli dödstrött på listor. Men, här kommer den ändå. Bara för att...

Senaste impulsköp:
Linsvätska i liten förpackning (som jag kan ha med mig i flygplanet på fredag).

Bästa fikat: Mjölk och nybakade kanelbullar. Eller muffins.

Färg du hatar: Ingen. Men syrén är fult på kläder...

Så får du motion: Styrketräning två gånger i veckan, spinning två gånger i veckan och aerobics en gång i veckan. Dessutom försöker jag promenera emellanåt.

Om du var en blomma: Blommor är för mesar.

Det dyraste du äger: Oj. Skulder?

Tidigaste barndomsminnet: Lekskolan. Jag och Cecilia brukade stanna kvar lite efteråt och pussas...

Första frågan du ställer till ny bekantskap: Går du ofta hit? Ha ha.

Samlar på: Damm?

Underskattad grönsak: Ärtskidor.

Överskattad grönsak: Sallat.

En bil är en: transportör som spyr ut avgaser. Men som jag fullkomligt älskar att köra!

Pryl du inte kan vara utan: Min mobil.

Ditt livs aha-upplevelse: Fick många när jag gick i terapi.

Tidningar du prenumererar på: DN, QX och Offside.

Du gör med 100 upphittade kronor: Beror på, men antagligen tar jag dem.

Nån du saknar: Ja, han med stort H.

När grät du senast: Det är nog några veckor sedan nu.

Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: Det finns så mycket...

När är du gammal: När orken tar slut.

Jag kommer bli: Äldre. Och klokare. Förhoppningsvis...

Svart eller vitt? Svart.

Mjukt eller hårt? Den ska helst vara hård...

Homo eller hetero? Homo.

Höger eller vänster? Höger.

Stor eller liten? Eeeh? Jag förstår inte.

Loket eller Oldsberg? Oldsberg

Göteborg eller Stockholm? Stockholm!

Landet eller storstan? Storstan!

Kram eller puss? Puss.

Vagn eller buss? Vagn? Hur då?

Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Självklart inte.

Hyrfilm eller bio? Bio.

Gräs eller grus? Gräs.

Piggt eller opiggt? Förstår jag inte heller.

Pasta eller potatis? Potatis. Men det blir mest pasta...

Tjänare eller tjäna? Men hallå! Tjänare så klart. Helst en städerska...

Is eller mjukglass? Mjukglass.

Natt eller dag? Natt. Fast då sover jag oftast...

Felix eller Heinz? Nej tack. Ingen ketchup för mig.

NK eller Myrorna? NK.

Marsvin eller hamster Vad är skillnaden?

Rakad eller orakad? Var på kroppen pratar vi?

Biffig eller slank? Slank.

Blåögda eller brunögda? Spelar ingen roll.

Popsnöre eller sportfåne? Sportfåne.

Naken eller pyjamas? Naken.

Linda Skugge eller Linda Rosing? Kan jag inte få ta Linda Evangelista?

Peter Stormare eller Peter Jihde? Peter Jihde. Snygg, cool och jäkligt bra.

Kaffe eller te? Te.

Champagne eller ramlösa? Beror på situationen. Men okej då: Champagne!

Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Har aldrig sett filmen, så jag vet inte...

Bakispizza eller bakischirre? Chirre?

Förfest eller efterfest? Förfest. På efterfesten somnar jag alltid...

Engångssex eller engångstallrik? Sex, sex, sex.

Plastbestick eller plastbröst? Plast är aldrig att föredra.

7-11 eller Pressbyrån? Pressbyrån har billigare Pepsi Max.

Glasögonorm eller linscooling? Linserna. Om Aronson själv får välja...

Plugga eller jobba? Jobba. Man har mer pengar då...

Planka eller pröjsa? Pröjsa. Självklart.

Yngre eller äldre? Yngre. Jag har åldersnojja.

Lång eller kort? Lång. Eller kort.

Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Det beror på. Men jag kan var jäkligt långsint.

Tycker du om ord? Oh, ja.

Nämn namnet på en tennisspelare? Stefan Edberg.

Finns det någon du ogillar starkt? Ja.

Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Konflikträdd. Men jag försöker.

Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Bra karl reder sig själv.

Är du svartsjuk? Ja.

Vad gjorde du igår kväll? Först spinning, sedan matlagning. Kollade på Ugly Betty och Böglobbyn samt Cityakuten.

Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Det är upp till kyrkan att avgöra.

Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Förr hundöron, men har mer och mer gått över till bokmärke.

Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Min självbiografi.

Tyckte du om att gå i skolan? Ja, i grundskolan. Men inte gymnasiet.

Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Historia.

Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Slöjd.

Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Min lågstadielärare, Gunilla Karlsson.

Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Väldigt, väldigt sporadiskt.

Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Inte när det skedde på bekostnad av annandag pingst.

Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Tandläkare och syo-konsulent.

Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Inte nämnvärt.

Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Eller kanske slumpen? Jag tror på människans fria vilja. Samtidigt tror jag att allt är förutbestämt. Jag vet, svårt att få att gå ihop...

Vad är ditt favoritpålägg? Ost.

Vad är det första du tänker på när du vaknar? Usch, vad kallt det är.

Är du troende? Ja.

Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej, den som är bäst lämpad ska få jobbet.

Tycker du om stearinljus? Inte särskilt.

Använder du hårbalsam? Ha ha. Nej.

När blir man vuxen? När man lärt sig att ta ansvar.

Vilken färg har din tandborste? Just nu: röd. Men jag byter med mer eller mindre jämna mellanrum...

Har du lök i köttbullarna? Ska man inte ha det?

Hav eller sjö? Hav.

Har du någon skrivare? Nej.

Har du någon scanner? Nej.

Vad har du för väckarklocka? En knallgul klockradio som jag fick när jag fyllde 10 år.

Hur ofta klipper du tånaglarna? En gång i veckan. Typ.

Har du hår på ryggen? Inte vad jag vet.

Har du betalat månadens räkningar? Alltid. Och först.

Använder du hudlotion? Ibland.

Har du åkt ambulans någon gång? Nope.

Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Sötlakrits. Om jag nu tvunget måste...

Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips. Men ibland ostbågar.

Tycker du om Dr Pepper? Eew. Skulle inte tro det.

Äpple eller Päron? Äpple. Sedan jag fann en halv mask i ett päron...

Äter du fiskbullar? Eew. Skulle inte tro det.

Svettas du mycket? Bara när jag blir osäker.

När klippte du dig senast? Cirka fem år sen. Jag trimmar mig i stället...

Vad kollade du senast hos doktorn? Magen.

Har du fått riktig massage någon gång? Ja.

Tycker du om rökt kött? Ja.

Vilken är din favorit på Mc Donalds? Utgången.

Platt eller vanlig dataskärm? Platt, tack.

Vad har du för mobiltelefon? Sony Ericsson K600i

Hur betalar du dina räkningar? Genom nätet.

Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Ja. Den står inte utmed väggen. Så...

Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Lite av varje.

Hur stor hårddisk har du? Oj, jag måste hämta ett måttband...

Har du överkast på sängen? Nej.

Har du brutit något någon gång? Ja, löften. Och förtroenden. Och vänskap.

Vad är den värsta sjukdom du haft? Svartsjuka.

Har du blivit sövd någon gång? Ja, när jag opererade bort mitt bråck.

Lever din mormor? Nej. Hon dog innan jag föddes.

Har du varit med på TV? Ja, student-tv i Lund.

Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Sova.

Använder du tofflor? Nej, jag hittar inga jag vill ha.

Använder du morgonrock? Ja.

Är du en Besserwisser? Ja.

Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Det skulle aldrig falla mig in.

Beskriv din humor: Jag snor Annens rakt av: rå, ironisk, sarkastisk, oslagbar, fräck, snuskig, torr, långsökt.

2 kommentarer:

Blogger annen sa...

"Tidigaste barndomsminnet: Lekskolan. Jag och Cecilia brukade stanna kvar lite efteråt och pussas..." Tihi, vad gulligt :)

Vad tycker du om "Ugly Betty"?

"Hur stor hårddisk har du? Oj, jag måste hämta ett måttband..." *torrt skratt*

ons nov. 15, 11:47:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Annen. Det är värre än så: hon var egentligen ihop med en annan kille, så hon var otrogen med mig...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om Betty. Så jag avvaktar några avsnitt till...

tors nov. 16, 09:08:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida