14 november 2006

Vardagsdramatik

Jag har varit på spinning i kväll och var då med om ett riktigt litet drama. På den klassen jag var går även ett helt gäng tjejer på typ 17-18 år. Ni vet typen: uppsminkade till tänderna, kroppsnära kläder som visar mer än de döljer, pratar konstant och hela tiden och måste sitta på cyklarna bredvid varandra, annars dör de eller nåt.

I dag strax inna klassen började var vi några som satt och värmde upp lite. Andra (läs: några ur tjejgänget ovan) satt och pratade. Och värmde säkert upp också. Plötsligt kommer en av deras kompisar in och storbölar. Hon berättar högt och tydligt så att vi alla hör att hon tidigare under dagen förlorat sitt SL-kort. Jag förstod att det var dyrt för henne, eftersom hon gjort vissa tillägg till det vanliga kort hon får som skolungdom. Nu hade hon hittat kortet i jackfickan hos en annan i gänget. Den tjejen hade tydligen uppenbarligen stulit det.

Jag kan inom parentes meddela att jag och Frrredrik råkade möta våra blickar och jag tror att vi båda tänkte samma sak: tjejer! Suck...

Den gråtande tjejens kompisar var inte så tröstande, tyckte jag, men uppmanade henne i alla fall att gå och prata med tjejen (som tydligen också var på gymmet). Tjejen gick iväg. Efter några minuter av klassen kom hon tillbaka och cyklade.

Efter klassen råkade jag få höra att den anklagade tjejen tydligen sagt något som "avslöjade" henne som faktiskt varande tjuv...

Så kan det gå till på ett gym i Stockholm Anno Domini 2006...

=)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha.. so very tjejer! Jag kan riktigt se dom framför mig.. bara undra, hade dom cykelbyxor?

tis nov. 14, 09:29:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nej, tennis det hade de inte. Utan mer "aerobicskläder"...

Men jag hade cykelbyxor...

=)

tis nov. 14, 09:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida