12 november 2006

Tyskarna visar vägen

Åh, jag gillar tyskarna sinne för ordning och effektivitet. Det är så uppfriskande.

Jag åker till Berlin nästa helg och har försökt förbereda mig lite i dag. Bland annat har jag varit inne på mitt hotells sajt för att kolla hur jag tar mig från flygplatsen och dit. Och det var ingen snabbt ihopslängd vägbeskrivning inte. Det var in i minsta detalj förklarat hur jag skulle göra:

På flygplatsen tar du buss XX mot YY. Stig av vid ZZ som är den femte hållplatsen. Där tar du buss AA mot BB och stiger av vid CC, som är den tredje hållplatsen. Där går du i bussens färdriktning och tar till höger vid nästa korsning. Gå över till andra sidan gatan och gå cirka 50 meter så ligger hotellt där.

Så ska en vägbeskrivning se ut.

=)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida