15 november 2006

Säg mig vart du ska, och jag ska säga dig...

På väg hem från jobbet i dag passade jag på att gå och växla till mig lite euro, eftersom jag ju åker till Berlin på fredag. När tjejen på växlingskontoret frågade vilka valörer jag ville ha blev jag helt ställd. Jag menar, jag är inte ens säker på om jag hållit i en euro någon gång. Hur ska jag då kunna veta vilka valörer jag vill ha?

Men jag såg nog lite förvirrad ut, för tjejen frågade vart jag ska resa. Tyskland, svarade jag. Okej, svarade hon, då tar vi lite blandade valörer. Vad bra, tänkte jag och log ett litet tacksamt leende. Men senare började jag fundera: vad menade hon egentligen med frågan? Ville hon framstå som professionell? Hade hon gett mig en annan blandning av valörer om jag sagt att jag skulle resa till Frankrike? Eller Lettland? Italien?

Men jag fick mina pengar, och det är ju huvudsaken...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

om du ska resa nånstans där du inte ska "handla" med sedlarna, utan bara använda euro som en mellanväxlingsvaluta - då vill man ju inte ha en massa småkrafs till sedlar.

ons nov. 15, 08:58:00 em  
Blogger Aronson sa...

Vad? Skriver du här också? Ger du dig aldrig...? ;-)

ons nov. 15, 09:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida