20 november 2006

Berlin, slutrapport

Hemma igen! Och trött som få. Jag kom inte i säng förrän 04.30 i morse. Och så var jag tvungen att gå upp 06.30. Men kul har jag haft. Skitkul!

Några saker om tyskarna:

1. De cyklar som galningar: på gator och trottoarer; kors och tvärs; hit och dit. Och verkar inte bry sig om oss gående.

2. Jag tycker svenskarna kan vara svåra att få kontakt med när man är ute på krogen. De står bara där runt väggarna, eller pratar med sina egna kompisar. Men det är ingenting, säger ingenting, jämfört med tyskarna. Jag vet knappt om de ens ser någon annan är sig själv...

3. De är artiga.

4. De är lite blyga.

5. De är dåliga på information. Det må vara ett av världens mest organiserade folk, men de informerar inget. Inga skyltar, ingenting. Och det är inte bara inbillning från min sida: första dagen blev jag tillfrågad om vägen av fler än jag någonsin gjort under en dag. Och det fortsatte så hela helgen.

6. De har fantastiska arkitekter. Och stadsplanerare.

7. Nej, det får räcka där...

Men kort sagt: jag har haft en väldigt bra helg!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, hemma igen! Vad skönt, jag måste säga att jag har varit lite orolig för dej.. ;)

mån nov. 20, 04:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Var inte det. Jag klarar mig alltid...

;-)

mån nov. 20, 06:15:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida