19 november 2006

Berlin, rapport IV

Nya dagar, nya erfarenheter. Och i gar var en sadan dag.

Äntligen fick jag möjlighet att ga ut i gar. Min mage var mycket bättre och jag hade sovit sa jag var ganska pigg.

Ett par saker har jag lärt mig om Berlins [gay]uteliv: folk gar ut sent. Jättesent. Och pa de flesta gaypubar maste du ringa i en klocka för att komma in.

Jag var först ute och at och gick sedan hem en stund för att inte ga ut för tidigt. Den första puben kom jag till vid strax efter tio. Där satt ett tiotal gamla gubbar och ett par yngre. Jag fick senare lära mig att de yngre var prostituerade. Jag kände dock direkt att det här inte var mitt ställe. Men en ung kille till fanns där som jag började prata med. Han var amerikan men bodde i Berlin. Hn berättade en del matnyttigt, jag hade en jäkla tur som stötte pa honom. Han kunde sedan visa mig till "rätt" ställen.

Vi gick vidare till en annan pub. Klockan var da väl typ 22.30-23.00. Pa en svensk bar skulle det betyda mycket folk. Inte här. Det var tre personer där när vi kom. Tre! Folk började inte komma förrän efter midnatt. A andra sidan hade baren öppet hela natten. Och sa hade den dark room, vilket manga barer här ocksa har.

Jag har inte sovit manga timmar i natt, men hade en jäkligt kul kväll/natt. Nu ska jag bege mig ut och titta lite pa den här stan. En stad som sover. Det är ju inte mycket öppet i dag, bara nagra turistbutiker verkar det som. Inga matvaruaffärer över huvud taget - jag fragade portieren.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Å, så härligt att du kom ut. Hoppas på smaskiga detaljer inom en snar framtid.

sön nov. 19, 12:30:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Vill också höra detaljer! :-)

sön nov. 19, 02:23:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hmm. Inga detaljer. Bara nya erfarenheter... ;-)

sön nov. 19, 05:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida