03 augusti 2007

Schlager och läder

I går var det schlagerkväll på Stockholm Pride. Och det är naturligtvis veckans höjdpunkt. Även om jag önskar att de kunde förnya sig. Det är otroligt kul att se alla artisterna och höra alla, gamla och nya, schlagerhits. Men det känns som att vi kan formen nu.

Men kul var det ändå. Bäst var Måns Zelmerlöw; jag älskar hans Cara Mia. Och det gjorde alla andra också: han fick sjunga den två gånger. Bra var också, naturligtvis, Jill Johnson, Ann-Louise Hanson och Sonja Aldén. De fick alla göra extranummer.

Men var var Lena Philipson? Varenda år har hon varit upptagen av turné, men icke så i år. Borde man därför inte tagit chansen att bjuda in henne? Fatta vilket crescendo det skulle blivit!

Och mycket folk var det. Jag läste i dagens DN att det var 12 000 besökare. Otroligt. Var fick alla plats? Och inte undra på att köerna till toaletterna var i det närmaste oändliga...

Efter schlagerkvällen drog Aronson med entourage iväg till SLM, Scandinavian Leathermen. Jag har länge varit nyfiken på stället och eftersom de hade lättat lite på klädkoderna ett par kvällar under Pride, passade vi på att gå dit. Det var litet, trångt, varmt, mörkt, sexigt, rökigt (av rökmaskin) och hett. Jävligt hett, i dubbel bemärkelse. Det var en kul och annorlunda upplevelse. Det finns väl egentligen bara två (stora) fel med SLM:

1. Klädkoden, som gör det svårare att gå dit. Även om en kille som
jag pratade med där menade att koderna inte var så strikta.

2. De har det enda, mig veterligen, dark room:et i Stockholm. Det måste snabbt bli väldigt mycket inavel där, känns det som.

Men det är inte omöjligt att jag går dit igen. Inte alls, faktiskt.

I dag tänkte jag ta en paus från Pride. Och bara ha det lugnt och skönt. Men man vet ju aldrig vad som händer i kväll. Kanske rycker det i pridetarmen när kvällen närmar sig.

Etiketter: , , , , , ,

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det var sååå varmt!
Ska ta med mig astmapipan nästa gång.
Klart det blir en repris även om jag skrev annorlunda i bloggen min...
(Man har ju en image.)

fre aug. 03, 01:20:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Lena kanske inte ville komma!?

fre aug. 03, 03:32:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej! Trevligt att träffas igår. Vad skönt att du kom på vem jag var lik annars hade jag fortfarande gått och grunnat på det. Och skönt att ni överlevde SLM! ;)

fre aug. 03, 03:32:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim:
Klart vi ska gå dit igen.

Tennis:
Varför skulle hon inte vilja det?

Nina:
Åh, det är du. Jättekul att se dig. Du är dock betydligt snyggare än hon du är lik... =)

fre aug. 03, 04:52:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är ju klädkoden som gör SLM till just vad det är - ett ställe för bögar som gillar män i läder/uniform/gummi etc. Att det skulle slarvas med klädkoden håller jag inte med om och många tycker att den borde skärpas ytterligare. Vill man gå ut i jeans, tight topp och Gucci-pjucks så finns det ju massor av andra ställen man kan gå till.

/Little Me

fre aug. 03, 05:05:00 em  
Blogger Aronson sa...

Little Me:
Inte om man vill ha ett dark room, då finns inte så många alternativ i Stockholm...

fre aug. 03, 05:22:00 em  
Blogger Oswald sa...

Lena blir inbjuden varje år.
Hon har tackat nej varje år hittills.

Om det beror på pengar (eller bristen på - de flesta artister ställer upp gratis) eller allmän homoskepsis har jag ingen aning om.

Men Edward af Silén är en alltför skicklig och duktig kille för att vara så dum att han inte skulle bjuda in de största stjärnorna varje år.

Vore intressant att veta hur du tycker man ska förnya konceptet också. Ed förnyade det ju 05 och har kört samma i tre år nu. Tror han är väldigt tacksam för input! Bara skriv så lovar jag förmedla (om d inte vill göra det själv - han finns på Qruiser).

fre aug. 03, 06:23:00 em  
Blogger Aronson sa...

Är det så, Oswald? Att hon har tackat nej? Usch, vad ledsen jag blir. Men nej, jag tror inte det är homoskepsis. Hon har ju varit på QX-galan. Jag hoppas inte det är pengar heller. Men man vet ju aldrig. Hon är ju småländska...

Jag har faktiskt ingen aning om hur det ska förnyas. Jag är väl medveten om att om man framför kritik, så bör man ha ett bra alternativ att komma med. Men jag har inte det. Jag ville väl kanske mer väcka frågan...

fre aug. 03, 07:16:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej Aronson. SLM är ju mer än ett darkroom - betydligt mer!

Namnet SLM (Scandinavian Leather Men) betyder att det är ett ställe för killar som gillar läder. Om folk går till SLM "bara" för att hänga i de bakre regionerna så är det rätt synd - de missar väldigt mycket annat!

/Little Me

fre aug. 03, 08:11:00 em  
Blogger Aronson sa...

Little Me:
Jag tänker inte gå i klinch med dig. Självklart ska killar som gillar läder få ha ett eget ställe. Jag menade bara att det är synd att det är det enda dark room:et i Stockholm.

Fast det skulle vara intressant att veta vad du menar att de som bara går dit för de bakre regionerna skulle missa...

fre aug. 03, 09:01:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida