01 augusti 2007

Pride 2007 igång

Ååh, jag köpte Hönökaka i dag. Jag vet att det är onyttigt, men jag har inte ätit det på säkert tio år, och jag blev plötsligt så jäkla sugen.

I övrigt har det varit premiär för årets Pride i dag. Det började med ett tal av vardera Glenn Hysén och Lena Adelsohn-Liljeroth. Kultur- och idrottsministerns tal var en typisk politikers. Det innehöll vissa visioner, tal om hur bra regeringen är och allmänna politiska klyschor. Ganska tråkigt faktiskt.

Glenn Hyséns tal var däremot mer intressant. Hysén har fått mycket kritik för att han skulle vara homofob och inte vara för "HBT-rättigheter". Jag tror att han tog loven ur det i dag. Han började med att berätta vad som egentligen hände då, för sex år sedan, på en toalett i Tyskland. Sedan talade han om förhållandena för framför allt unga killar inom fotbollen, då han var aktiv och i dag. Vilket är skrämmande. Talet kändes något tillrättalagt och politiskt korrekt, men jag tror det var från hjärtat kommet. Så: ett bra tal, men Hysén är ingen vidare bra talare...

I övrigt var det kul att gå omkring i Pride Park och titta på folk. Jag var där med Dado, en kille som jag lärt känna på Qruiser. Det var första gången vi sågs, och han var både trevligare och framför allt snyggare än jag förväntat mig. Vi kollade runt, käkade, drack, lyssnade på musik och hade allmänt väldigt trevligt.

Marit Bergman var för övrigt lika tråkig som jag förväntat mig. BWO var tråkigare än jag förväntat mig. Och de gav inga extranummer, vilket jag tolkar som att de inte tyckte det var så kul där. Jävligt tråkigt.

Och så är det ju så här: i morgon är det schlagerkväll, 'nuf said.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida