31 juli 2007

Hundhalsbandet är på

I dag har jag varit ute på en lång, lång jättepromenad. Målet med promenaden var att så småningom gå till jobbet och hämta min där för vinterförvaring stående cykel (som jag alltså ännu inte gjort i ordning för sommaren). Men när jag närmade mig jobbet upptäckte jag att jag glömt cykelnyckeln, så jag får ta det senare.

I stället gick jag upp till Pride House på Mosebacke för att hämta min dog tag. Förutom själva dogtagen (som ju faktiskt är det där plastiga armbandet) fick jag en riktigt ful slips. Mönstret är i och för sig ganska coolt, men materialet? Nej, vet ni vad. Är man van vid slipsar för ett antal hundra kronor så känns den här bara såå billig och oanvändbar. Vad är det förresten med de där dogtaggarna? Ingår det i uppgiften att göra en så ful som möjligt? Eller får de inte tillräckligt med pengar? Och om de nu inte får det: har designerna ingen yrkesstolthet?

Det var förresten antagligen mitt enda besök på Pride House i år. Och det får de skylla sig själva för. Inget i deras vänstervridna och feministinspirerade program intresserar mig nämnvärt. Om jag har förstått det hela rätt ska Pride House bjuda på lite djupare kultur och politik. Men för vem? Jag har förstått att det mest är flator som går dit. Och det finns kanske en anledning till det?!

Jaha. Nu är det ut i solen igen.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger eurofivestar sa...

Är inte Pride House helt enkelt motvikten till Schlagerkvällen? Ett sätt att försvara sig mot anklagelser att man bara ordnar saker som tilltalar medelsvensson schlagerbögarna?

tis juli 31, 05:27:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nä, Pride house är inget annat än rent slöseri med pengar! Om nu flatorna bara MÅSTE bjuda in den uzbekistanska författarinnan Elzpeta Lebbozynski som läser sin prosa på originalspråk, då kan de fan betala för det själva!

Det märks att det nästan bara är flator i organisationen nu för tiden, och om de bara vågade så skulle de gladeligen lägga ner schlagerkvällen. Det vore dock politiskt självmord för då skulle bögarna styra med fötterna och ordna en egen Pride. Den tror jag skulle bli jätterolig!

Har sagt det förut och jag säger det igen: StockholmPride får fan ta och skärpa till sig! Blir programmet lika kackigt nästa år när det är EuroPride som det är i år, då går jag i exil!

/Little me

tis juli 31, 07:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida