28 juli 2007

Same shit but different

Jag köpte ju en ny dvd-spelare för några veckor sedan, med inbyggd hårddisk. Så förra helgen, när jag var i Lund, var det premiär för att spela in från teve med den. Jag spelade in två program på dvd och ett på hårddisken, bara för att testa båda.

Men det blev aboslut inget av det hela. Apparatfan hade spelat in fel program, i alla tre fallen.

Så i dag tog jag mig i kragen och satte mig att leta upp felet till detta snöpliga resultat av min första inspelning.

Både dvd-spelaren och min teve har automatisk inställning av kanalerna på programplatser. I båda fallen har jag valt att de ska ställa in på svensk standard och båda har de gjort så. Men det visar sig då att de har olika inställning. Den kanal som på teven har programplats 1 har på dvd-spelaren en helt annan plats. Till exempel hade Kanal 5 och Öppna kanalen samma programplats från de båda källorna. Visst, man kan tycka att jag borde kollat upp det. Men jag tog faktiskt för givet att de hade samma. Shit happened.

Så i dag fick jag sätta mig och ställa in dvd-spelaren manuellt. Och det tog en jävla tid. Den arbetade sååå långsamt!

Men har jag testat, och nu funkar det. Skönt.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det blev så för mig också.
Och nu kan jag inte spela in någonting pga bloody boxen.
:(

sön juli 29, 07:10:00 fm  
Blogger Aronson sa...

En av anledningarna till att jag inte skaffat box...

sön juli 29, 09:41:00 fm  
Blogger eurofivestar sa...

Ja. Att programmera DVD tar en bloody evighet. Men det känns så bra när det är gjort. Problemet är bara att det inte finns ett skit att spela in just nu. Hata Sommar TV!

sön juli 29, 11:28:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida