27 juli 2007

Min framtid

I dag har jag jobbat min sista dag. Nu väntar fyra veckor av blank, oskriven semester. Och det ska bli så skönt!

Och jag ska använda den här tiden, nej, jag MÅSTE använda den här tiden, till att fundera över vad jag ska göra med min framtid. För det här funkar inte. Jag kan inte gå dag ut och dag in och fundera över mitt yrkesval. Något måste vara jävligt fel då. Jag kan inte gå och må dåligt och tycka att jag gör ett dåligt jobb; trycka ner mig själv varje dag i min förtvivlan över att jag inte är bättre. Att jag bara är en medelmåtta, om ens det. Att veta att jag antagligen kan göra bättre ifrån mig någon annan stans.

Problemet är bara vad alternativet är. Vad ska jag göra i stället? Vad duger jag till? Vad passar jag som? Var kan jag göra mest nytta? Jag antar att det är såna frågor jag måste få svar på de här fyra veckorna. För nånstans måste det ta slut, grubblandet.

Men jag ska vila också. Vila, vila och vila.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Som du vet så vet jag precis vad du menar.
Låt oss komma till insikt!

lör juli 28, 08:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

MM,svåra frågor och svåra val här i livet.

Men du måste komma på vad du TYCKER OM och va du är BRA PÅ.

Klen tröst, jag vet.

//Sarisen

sön juli 29, 01:39:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Kim:
Ja, låt oss.

Sarisen:
Jag vet. Problemet är bara att hitta det...

sön juli 29, 09:38:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida