25 juli 2007

Inget lockande hos Pride

Jag har precis kollat igenom årets program på Pride, och jag är väl inte jätteimponerad. De enda artistuppträdanden som lockar är schlagerkvällen och eventuellt BWO. Annars inget särskilt. Inte ens Bananarama. Men vad fan gör Pay-TV där? Uppträder de på något annat ställe än under Pride? Och vilka har de fått slicka för att få komma tillbaka, år efter år?

I övrigt blir jag jäkligt sugen på att göra något roligt under Paraden. Det är så tråkigt att bara gå där, rätt upp och ner efter nån vagn som spelar hög musik. Men typ vaddå? Min fantasi är jäkligt begränsad när det gäller sånt...

Om det blir nån kulturell aktivitet för Aronson vet jag inte heller. Orkade inte läsa det programmet just i dag.

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men Glenn då, Glenn? (Och du som sa att du inte läst kulturprogrammet... ;-)

ons juli 25, 12:09:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det heter kanske "ironiker"?
Fast i mitt fall är det nog "kroniker"...

ons juli 25, 12:10:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ska vi ta och paradera som käcka players? Football players? Om du lär mig boillkontroll så lackar jag bollen läckert regnbågsfärgad.

ons juli 25, 12:17:00 em  
Blogger Ponte sa...

Tävlingen i dildo-kubb kanske kan vara nått?

ons juli 25, 04:03:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jonaz:
Ja, det heter ironiker. Och nej, man kan inte lära gamla hundar att sitta... ;-)

Ponte:
Ha ha. Kanske inte riktigt min grej...

ons juli 25, 10:33:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nu låter man väl som en riktig bitter-fitta, men i år har jag bestämt mig för att ta ett sabbatsår från Pride. Jag hittar inte heller något i programmet som lockar och jag tycker det känns som att hela evenemanget behöver förnyas, nu har det drabbats av vattenfestivalssyndromet.

Schlagerkvällen brukar iofs vara kul med en massa artister man inte sett på tid & evighet, men resten? Nä tack!

Tycker det vore bättre om Pride satsade mer av pengarna på underhållning än på dessa fullständigt ointressanta seminarier. Vad sägs om följande kioskvältare:
- Kvinnors asylrätt med HBT-perspektiv
- Skönheter och odjur - de "normala" och de andra
- Lost in assimilation
- House möter Devrim Mavi

...
...
...

Alla dessa seminarier kostar ju massar av pengar att anordna. Känns som att hela evenemanget är lite vääääl politiskt korrekt, för min del skulle jag hellre se mer aktiviteter i Pride Park!

Uppmanar härmed till skärpning inför nästa års EuroPride!

/Little me

tors juli 26, 10:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida