01 augusti 2007

Pride, here we come!

I dag börjar Pride och jag känner faktiskt hur förväntningarna stiger. Hur jag mer och mer ser fram emot den där grushögen där man kan dricka dyr och utspädd öl, se månglarna kränga sina skitsaker (även om de tydligen är färre i år), se alla bögar, flator och andra från Sveriges alla hörn, fula och snygga; sexiga och töntiga; roliga och konstiga; fjolliga och butchiga; trevliga och mindre trevliga. Alla får plats. Och så gamla och nya vänner och bekanta.

Och det ska bli kul att höra Lena Adelsohn-Liljeroth och Glenn Hysén invigningstala. Hoppas bara den senare får tala klart innan folk börjar bua. Och att han faktiskt förmår att upprätta sitt namn och rykte.

I övrigt vet jag egentligen inte vad som lockar i kväll. Möjligtvis BWO, men jag vet inte.

Och som vanligt har Aronson ett av sina existentiella problem: VAD SKA JAG HA PÅ MIG?!

I övrigt hoppas jag att vi kan börja träna på att skandera redan i dag inför vad som ska komma i morgon: LENA, LENA, LENA!

Ph, that is...

Etiketter: , , , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är rädd för att jag ser ut som en arg flata från Alingsås. Måste nog byta om och ta på mig keps.

ons aug. 01, 02:20:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida