07 maj 2007

What's up, Doc?

Jodå, jag var hos läkaren i förmiddags. Och för första gången någonsin, tror jag, kände jag mig sedd av en läkare. Doktor B lyssnade, ställde bra frågor och föreslog ett antal lösningar på mitt magproblem. Och även på andra problem som jag nämnde...

Så jag fick ta några prover och ska även göra ett lactosprov. Och så fick jag en liten burk med en annan liten burk inuti sig. Där ska jag lämna ett avföringsprov. Guuu, vad jobbigt. Fattar inte hur jag ska klara det. Jag tycker det är så äckligt med bajs. Bläääh!

Och så fick jag ett par olika tabletter. En tablett vid behov och en annan för att testa min mage. Men det får avvakta till efter London, känner jag...

Och så ska han skicka ett recept på ytterligare annan medicin. Den var så ny så han hade glömt vad den heter och hittade det inte just när jag var där.

Sen ska vi träffas om några veckor igen för att se resultaten och hur vi kan gå vidare.

Så ja, det känns bra. Det känns som att jag kan lita på honom...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Bra! Det är härligt med läkare man känner sig "sedd" av. Och förvånansvärt ovanligt (i mitt fall iaf).
Håller på B.

mån maj 07, 08:24:00 em  
Blogger Ponte sa...

Jag lider med dig angående bajsprovet, hoppas verkligen felet kan lokaliseras så du slipper tänka på magen hela tiden...

mån maj 07, 09:36:00 em  
Blogger Aronson sa...

Så är det Kim: väldigt ovanligt. Man blir förvånad.

Ponte: tack. Det äckligaste med bajsprovet är att jag ska sitta med en liten spatel och skyffla in bajs i en liten, liten kopp. Eeeew...

tis maj 08, 08:18:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida